25 April, 2017

HASRAT HATTRIK MENJADI TEMPAT KE-3


 Impian SMK Semerah untuk mencipta hatrik johan sofbol daerah Batu Pahat tersekat apabila hanya menduduki tempat ketiga. Setelah dua tahun berturut-turut, 2015 dan 2016 menjadi johan, kemaraan Semerah tersekat di separuh akhir apabila tewas tipis 2-3 kepada SMK Yong Peng dalam perlawanan yang mendebarkan.
Kontijen sofbol SMK Semerah diketuai oleh Tn Hj Hashim A. Ghani sebagai Ketua Jurulatih telah dibantu En Hilmi Hafiz (Fitness Coach), En Yaser Warif (Pitching/Catching Coach), En Musa (Fielding Coach) dan En Iddi Muhaimin (Bating Coach). Pengurus pasukan ialah Cik Hasralda Abu Hassn. Lilitan kapten pasukan diamanahkan kepada Nurul Amelia Rasidin. Pertandingan ini telah dijalankan di SMK Tunku Putra
pada 10 – 11 April untuk kategori sekolah rendah, 12 – 13 April untuk kategori perempuan 18 tahun dan 16 – 17 April bagi ketegori lelaki 18 tahun.
Dalam pada itu, team sofbol SMK Semerah memulakan langkah berliku apabila menang 6-5 ke atas SMK Tunku Mahmood Iskandar. Seterusnya membenam SMK Tun Aminah 11-6 dan membelasah SMK Convent 11-3. Namun demikian, kemaraan tersekat apabila tewas mengejut 2-3 pada peringkat separuh akhir. Kegagalan mara ke final begitu mencetuskan suasana sugul dan sedih kepada semua pemain.  Kesedihan ini ditebus apabila sekali lagi menewaskan SMK Tun Aminah 11-0 untuk penentuan tempat ke-3/4.
Johan sofbol kategori perempuan dimenangi oleh SMK (P) Temenggung Ibrahim, naib johan dirangkul oleh SMK Yong Peng, ketiga oleh SMK Semerah dan SMK Tun Aminah menduduki tempat ke-4. Sementara itu, SMK Dato; Seth yang telah dua tahun johan telah kecundang kepada 0-10 kepada SMK Dato’ Syed EsaKolej Vokasional pula menduduki tempat ketiga manakala SMK Munsyi Sulaiman mendapat tempat ke-4. Bagi kategori sekolah rendah, Zon Semerah menjuarai kategori lelaki dan perempuan.
Tahniah kepada kontijen sofbol SMK Semerah. Kekalahan bukan bererti kegagalan. Ayuh bangkit. Tahun depan anda boleh juara semula !












No comments:

Post a Comment

SEMERAH TERUS MENYERLAH DI PERSADA

            Misi SMK Semerah direalisasikan apabila mengekalkan kejuaraan dalam Pertandingan Sofbol Bawah 18 Tahun MSSD Batu Paha t.  Per...