23 April, 2011

LATIHAN SOFBOL 4 : TAKTIKAL DAN STRATEGI


Tarikh           :       18 – 22 April
Hari               :       Isnin - Jumaat
Masa              :       Pagi (8.00–10.30),Petang (3.00–5.30)
Kehadiran     :       1.     En Hashim bin A. Ghani
                              2.     Cik Hasralda bt Abu Hassn

        Latihan dalam fasa ini adalah fasa terakhir yang perlu dipelajari oleh para pemain. Memang mereka ada pengalaman. Pengalaman lama perlu diingati agar kita tidak mengulanginya. Justeru itu, En Hashim mengatur taktikal dan strategi pada fasa latihan ini. Tumpuan kepada aspek pitching, fielding dan bating.
        Untuk fielding, nampaknya para pemain sudah biasa. Pitching masih perlu dibaiki. Catcher boleh membantu pitcher sekiranya bola tidak masuk strike zon. Aspek memukul juga boleh ditingkatkan.Ada banyak cara memukul, carilah yang paling bagus untuk anda.
        Dalam cacatan ini agar sukar untuk menyiarkan taktikal dan strategi yang dirancang berbanding di padang. Di padang lebih sesuai untuk menunjukcara taktikal dan strategi. Ini kerana ansur maju masih perlu dalam memaham khendak coach dalam permainan. InsyaAllah para pemain akan dapat memindahkan taktikal dan strategi yang dipelajari ke dalam padang pertandingan. Kita tunggu !

No comments:

Post a Comment

SEMERAH TERUS MENYERLAH DI PERSADA

            Misi SMK Semerah direalisasikan apabila mengekalkan kejuaraan dalam Pertandingan Sofbol Bawah 18 Tahun MSSD Batu Paha t.  Per...