03 February, 2018

SIRI PERLAWANAN PERSAHABATAN


Perlawanan persahabatan penting sebelum pertandingan dimulakan. Menang atau kalah diketepikan. Strategi dan kombinasi dicuba atur oleh pasukan yang berlawan untuk mengisi ruang-ruang kosong yang boleh diperbaiki.
          Sehubungan itu, pasukan sofbol SMK Semerah telah mengaturkan beberapa perlawanan persahabatan. Dalam siri perlawanan pertama, Semerah menentang SMK Seri Medan di padang lawan. Kemenangan 15-0 ke atas Seri Medan tidak menunjukkan aksi sebenar kerana perlawanan berat sebelah.
          Manakala perlawanan persahabatan kedua antara Semerah menentang SMK Pekan Baru juga dimenangi oleh Semerah 12-7, dalam aksi yang hebat. Pengetua pun turut turun sama memberi sokongan. Namun dalam perlawanan ketiga, Semerah tewas mengejut 7-14 kepada juara bertahan SMK (P) Temenggung Ibrahim.

          Moga perlawanan persahabatan ini mampu meningkatakan agar Semerah terus mengungguli persada sofbol. Teruskan Semerah, terus menyerlah di persada.






No comments:

Post a Comment

SEMERAH TERUS MENYERLAH DI PERSADA

            Misi SMK Semerah direalisasikan apabila mengekalkan kejuaraan dalam Pertandingan Sofbol Bawah 18 Tahun MSSD Batu Paha t.  Per...